luni, 19 august 2013

Friday the 13th -review

E prima data cand fac review la un film, asa ca daca nu o sa-mi iasa prea bine, meh, norocul incepatorului. Am ales filmul "Friday the 13th" deoarece, momentan, nu am chef sa pup in fund nici o creatie, fie ea artistica sau nu. Altfel spus, vreau sa fiu rea. Dar nu am pescuit filmu' asta pentru ca sunt rea, ci ca sa pot fi rea, fara a avea vreo urma de remuscare (nu ca mi s-ar intampla des).
No' bun, si acum cateva date pe scurt, ciordite de la IMDb.

• Titlu original: Friday the 13th
  • Tara: USA
  • Data lansarii: 13 februarie 2009
  • Gen: Horror
  • Regizor: Marcus Nispel
  • Actori: Jared Padalecki, Danielle Panabaker, Amanda Righetti, Derek Mears
  • Stelute: 5,5/10
Mich's opinion & "resumation": daca nu e deja obvious, nu-mi place filmu'. Da' absolut deloc. Nici nu stiu de ce m-am uitat pana la sfarsit, probabil doar din curiozitate sa aflu daca Jason da coltu' sau nu. But who the fuck is Jason? Jason ii killeru'. Era si el un baietel care s-a dus intr-o tabara. Nu-stiu-ce mare accident s-a intamplat, asa ca ma-sa a venit sa-i macelareasca p-aia, crezand ca a patit plodu' ceva. Insa ultima supravietuioare a omorat-o. Da' fix atunci era Jason de fata, si asa s-a apucat el, la indemnu' lu' mamica, sa omoare. De precizat ca "Friday the 13th" este de fapt, o intreaga seria inceputa in '80, asa ca nu sunt pusa la punct cu detaliile, intrucat am vazut un singur film...si nici nu cred ca o sa le mai vad si pe celelalte.

Asa, deci ultimu' movie din serie incepe cu prezentarea foarte pe scurta a povestii lu' Jason (cam ce am scris eu mai sus), apoi baga in prim-plan 5 oameni intr-o padure, majoritatea venind sa caute iarba. Normal ca Jason le face felu', si taraste o tipa in barlog. Fra-su vine sa o caute, da de un grup care mergea la vila unuia din padure. Restul e cancan: Jason rade tot grupu', se preface mort, ca la finalul filmului sa-i termine si pe fratii aia doi.

Bun, deci ce-i original aici? Nimic! Aceeasi padure, acelasi psihopat, aceiasi tipi in calduri. Nu mi s-a parut ca ar fi cine stie ce horror...nu prea te sperie cu nimic. Ce-or crede producatorii? "O, uite, i-a zvarlit toporu' fix in cap, sigur se vor caca pe ei de frica!" De chestii vulgare nu prea ma leg, pentru ca daca stii cum sa le folosesti, dau o nota aparte intregii pelicule, dar nu este si cazul fimului de fata. Mai multe detalii au acordat scenelor deocheate decat omorurilor. Adica ce naiba ma? Ori ne uitam la un film de groaza, ori la unu porno: Killeru' l-a terminat pe tipu' cu fata de chinezoi, aia si-o trageau. Eroul-frate si satena grupului s-au intors din padure urmariti de monstru, aia si-o trageau. Sora dusa in barlog a scapat cum-necum si era gata sa bata la fereastra lor, (da' nu-i bai, ca aia tot si-o trageau), apoi a prins-o, din nou, Jason.

La capitolul actori, nu-l stiam decat pe Jared, si inca nu ma uitam la Supernatural. In rest, toti imi sunt necunoscuti. Aici tre' sa recunosc: sunt cam varza. Nu stiu multi actori dupa nume, dar le retin usor figura daca, bineinteles, imi place cum joaca. Un lucru amuzant: data lansarii a fost 13 februarie 2009...nu m-am putut abtine, asa ca am verificat si da, era intr-o vineri 13.

Gata si primul meu review. Nu v-as recomanda sa-l vedeti, dar nu sunt EU in masura sa va spun ce sa faceti si ce sa nu faceti. Probabil ca voi reveni candva (o data absolut necunoscuta si pentru mine) cu un alt film.

See ya!